Rengeteget kaptunk ettől a várostól – interjú Dékány Istvánnal

Dékány Istvánnal, a JuPiNet Kft. tulajdonosával beszélgettünk.

Korábban már írtunk róla, hogy egy projektnek köszönhetően közel 200 millió forintból korszerűsíti a 3C Távközlési Kft. az internetes hálózatot a szentgotthárdi járásban. Hogy mit jelent ez a fejlesztés konkrétan és milyen szerepe van ebben a szentgotthárdi alapítású helyi szolgáltatónak, arról Dékány Istvánt a JuPiNet Kft. tulajdonosát, ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Fotó: Bana Ferenc

Meglepődtünk, amikor a projekt eredményhirdetése után egy általunk teljesen ismeretlen céget neveztek meg, mint kivitelezőt. A 3c személyében új szolgáltató jelenik meg Szentgotthárdon?

A 3c Távközlési Kft. cégünk régi, bevált szakmai partnere, akivel az elmúlt években folyamatosan együttműködtünk a szolgáltatásaink javításán és bővítésén. A kölcsönös tapasztalatcserén alapuló, stabil munkakapcsolatunk teszi lehetővé, hogy ilyen fontos ügyekben, mint a szentgotthárdi kistérség infrastrukturális fejlesztése képesek legyünk kooperációra, és a 3c Telecom megjelenjen a kivitelezésben a SZIP, Szupergyors Internet Programhoz tartozó pályázatok esetén. Ezen kívül, az új beruházáshoz a 3c Távközlési Kft. a mi saját szentgotthárdi fejállomásunkat és infrastruktúránkat veszi igénybe.

Tehát a válasz nem, nem számítunk arra, hogy új szolgáltató jelenne meg, továbbra is a szentgotthárdi JuPiNet Távközlési Kft. fogja biztosítani a leggyorsabb internet hozzáférést valamint a legjobb képminőségű kábeltévét a szentgotthárdi kistérségben.

Mi is ennek a Szupergyors Internet Programnak a célja tulajdonképpen?

A Szupergyors Internet Program célja, hogy olyan területeken is lehetőség legyen legalább 30 Mbit/s sebességű internet elérésére, ahol ez korábban nem volt piaci alapon biztosítható. A Széchenyi 2020 ciklusban meghirdetett, európai uniós támogatásokból finanszírozott program 139 járásban közel 100.000 előfizető számára teremti meg a lehetőséget arra, hogy nagy sebességű vezetékes internetkapcsolatra fizessen elő. A szentgotthárdi kistérség mellett az új területeink egyikén, a vasvári kistérségben is bővülni fog a végpontok száma a programnak köszönhetően, ahol saját infrastruktúrával, önállóan, belsős kollégáinkkal fogjuk elvégezni az új végpontok kiépítését.

A legfontosabb érv a beruházás mellett az, hogy egyértelmű kapcsolat, korreláció van az elérhető internet sebessége és a gazdasági teljesítmény között. Az új fejlesztéseknek köszönhetően, nem csak gyorsabban böngészhetik ügyfeleink az internetet, nem csak jobb képminőségű csatornák érhetőek el kábeltévén keresztül számukra, hanem a lakóhelyük cégeinek és vállalkozásainak versenyképessége is javulni fog.

Mely településeken fog javulni így a lefedettség?

A szentgotthárdi kistérségben településeken Alsószölnök, Apátistvánfalva, Csörötnek, Felsőszölnök, Gasztony, Kétvölgy, Kondorfa, Magyarlak, Nemesmedves, Orfalu, Rábagyarmat, Rátót, Rönök, Szakonyfalu, Szentgotthárd, Vasszentmihály településeken 1150  új csatlakozási pont jön létre, amely számba nem csak háztartások tartozhatnak bele. Bizonyos településeken természetesen korábban is jelen voltunk, de nem volt teljes lefedettségünk, nem voltunk elérhetőek mindenki számára. A pályázat Szentgotthárd belterületén például csak néhány olyan pontot érint ahol korábban nem építettünk ki hozzáférést.

Várhatóak további fejlesztések a JuPiNet szolgáltatásaiban?

A SZIP pályázatok egy többéves fejlesztési terv következő lépcsőjét jelenti a cégünknek. Az elmúlt néhány évben képesek voltunk a szentgotthárdi magterületen túl, folyamatosan növelni a hálózatunk méretét, ezzel pedig a potenciális előfizetők számát is megtöbbszöröztük. A következő fontos lépcső számunkra, hogy az új területeken megszilárdítsuk a jelenlétünket és helyi kisvállalkozásból regionálisan is jelentős vállalattá váljunk.

Célunk az hogy előfizetőink számára magasabb minőséget legyünk képesek az asztalra tenni, mint a jelen lévő országos méretű versenytársaink és ennek biztosítása természetesen folyamatos fejlesztéseket igényel. Nem csak arról van szó, hogy még gyorsabb internetet tegyünk hozzáférhetővé, vagy még több HD minőségű csatorna kerüljön a csomagjainkba: nagyobb változtatások várhatóak az adminisztratív oldalon, és a cégünk megjelenésében, kommunikációjában is, aminek köszönhetően könnyebbé válik a szerződéskötés valamint az ügyintézés is az előfizetőink számára.

Fotó: Bana Ferenc

Pontosan mi fogja megkönnyíteni az ügyintézést?

Egy olyan új weboldalon dolgozunk, amely mind kinézetben, mind tartalomban, mind adminisztrációban képes versenyezni a nagy országos szolgáltatók megoldásaival. Hamarosan az ügyfeleink képesek lesznek otthonról, online megrendelni a szolgáltatásainkat, ellenőrizni vagy módosítani a megadott adataikat, változtatni az előfizetésükön illetve követni a befizetéseiket, valamint azonnali információkhoz jutni a szolgáltatásaikkal kapcsolatosan. Szintén ugyanilyen fontosságú, hogy lehetőség lesz online elvégezni a hibabejelentést, illetve amennyiben hibát érzékel az ügyfél, azonnali információhoz jusson ezzel kapcsolatban, hogy hibajelenség náluk fordul elő, vagy nagyobb területet érint.

Középtávon továbbá célunk az, hogy lehetőséget adjunk az e-számlázásra és bankkártyás fizetésekre, amivel tovább faraghatunk az előfizetési díjakon.

Információink szerint új telephelyre költözik a cég. Hogy állnak ezzel a projekttel? 

Valóban terveink között szerepel, hogy a közel húsz éve második otthonunkként szolgáló Széll Kálmán téri irodából egy olyan új helyre költözzünk, ami jobban kiszolgálja a megváltozott igényeinket. A projekt jelenleg előkészítési, tervezési szakaszban van, noha az ingatlant már megvásároltuk.

Mindenképpen szeretnénk egy olyan modern ügyfélrészt, ahol kényelmesen lehet ügyet intézni előfizetőinknek, illetve a későbbi új szolgáltatásaink és termékeink esetén akár bemutatóhelyként is használható.

Egy 21. századi szolgáltatás számára ennek megfelelő, modern, megközelíthető, igényes helyszínre van szüksége.

Felmerült hogy elköltöznek Szentgotthárdról?

Ahogy korábban említettem, a JuPiNet Távközlési Kft. az elmúlt években mind területben, mind ügyfelek számát tekintve folyamatosan bővült. Irodákat és ügyfélkapcsolati pontokat nyitottunk Körmenden, Vasváron, és Budapesten is, így komolyan megfontoltuk, hogy hova tegyük át a székhelyünket, hogy az valóban támogassa a munkavégzést.

Az igazság azonban az, hogy a cégünk az indulásától fogva része Szentgotthárdnak. Nem csak arról van szó, hogy reggelente mi magunk is ugyanabban a boltban vásárolunk tejet, kenyeret, mint az ügyfeleink, hanem hogy az itt élő emberek közösségének megelőlegezett bizalma nélkül nem jöhetett volna létre a JuPiNet.

Rengeteget kaptunk ettől a várostól és bármilyen új területen kezdjünk szolgáltatni, a cég identitásának egy fontos része marad, büszkék leszünk rá, hogy Szentgotthárdról indultunk.

A Hunyadi utca 16. számon lévő új székhely ezért is remek döntés: az épület a korábban orvosi rendelőnek és a városi szülészetnek adott otthont, ami ezer meg ezer szálon kötődik a közösséghez. Biztos vagyok benne, hogy rengetegen vagyunk még szentgotthárdiak, akik itt születtek, vagy itt tudták meg először, hogy a családjuk bővülni fog.

Fotó: Bana Ferenc

Az új épület milyen új lehetőségeket nyit meg a cég számára?

Az épület jellegéből adódóan lehetőséget ad arra, hogy a megfelelő átalakítások után, lehetséges legyen a szentgotthárdi fejállomás átköltöztetése. Természetesen a rendszertechnika és a szervereink számára nagyon fontos hogy megfelelően szabályozott, klimatizált környezetbe kerüljenek, illetve a jelenleginél jobban tudjunk gazdálkodni a rendelkezésre álló hellyel, hogy még komplexebb és még biztonságosabb megoldásokkal javítsuk a szolgáltatásaink megbízhatóságát, és esetlegesen újakat indítsunk el.

Szintén fontos, érezhető különbség lesz, hogy az általunk tulajdonolt ingatlan megteremti a lehetőségét, hogy csökkentsük a cég növekvő energiaéhségét. Az egyik legnagyobb fix, havi költségünk ugyanis a szolgáltatásainkhoz szükséges elektromos áram.

2017.09.21.
SZERZŐK
Top